Early Architecture Design Show Melayu Boleh

The history shows that the elements of Malays architecture come out and standing strongly on life philosophy which is based on the strength of belief and the religion. Even though there are some sign of assimilation influence of foreign culture to outside esthetical but it still intact and strong until late of 18 century.

Advertisement Blog List

Wednesday, June 9, 2010

GEMPAR!! Menteri Kanan Sabah terlibat Skandal Seks?

Sumber : SABAH KINI


GEMPAR dan mengejutkan! Seorang VVIP yang berpangkat Menteri Kanan di Sabah disahkan terlibat dengan Skandal Seks Gadis Bawah Umur (16 tahun) yang kini disimpan di Utara Sabah.

“Keluarga mangsa telah dipujuk agar merahsiakan perkara ini dan sejumlah wang telah dibayar kepada bapa mangsa kerana VVIP berkenaan akan berkahwin dengan ‘gadis’ tersebut setelah mendapat kebenaran berpoligami daripada isterinya,” ujar Zainal yang merupakan keluarga terdekat mangsa berkenaan.

Zainal menegaskan, VVIP berkenaan sering melawat keluarga mangsa dan membawa mangsa ke sebuah resort untuk bertemu dan menjalinkan hubungan secara sulit sejak mangsa berusia 15 tahun yang kini telah berhenti sekolah.



“Kita cuba menghalang tetapi oleh kerana keluarga mangsa tertekan semata-mata kerana kuasa dan pengaruh VVIP tersebut, maka mereka terpaksa merelakan anak gadis mereka menjalinkan hubungan terlarang dengan VVIP tersebut,” ujar Zainal yang berjanji akan menyerahkan gambar VVIP bersama gadis tersebut agar tindakan tegas diambil terhadap VVIP yang sering memangsakan gadis bawah umur.

Mengikut Undang-Undang, hubungan seks VVIP dengan gadis berkenaan dikategorikan sebagai ‘Statutory Rape’ dan diperuntukan di bawah seksyen 375 (e) dan (g) Kanun Keseksaan yang menyebut;-

“with her consent, when, at the time of giving such consent, she is unable to understand the nature and consequences of that to which she gives consent”

“With or without her consent, when she is under sixteen years of age.”

Umumnya, hukuman bagi kesalahan merogol diperuntukkan di bawah seksyen 376 Kanun Keseksaan;-

376. Punishment for rape.

(1) Subject to subsections (2), (3) and (4), whoever commits rape shall be punished for a term which may extend to twenty years, and shall also be liable to whipping.

(2) Whoever commits rape on a woman under any of the following circumstances:-

(a) at the time of, or immediately before or after the commission of the offence causes hurt to her or to any other person;

(b) at the time of, or immediately before or after the commission of the offence, puts her in fear of death or hurt to herself or any other person;

(c) the offence was committed in the company of or in the presence of any other person;

(d) without her consent, when she is under sixteen years of age;

(e) with or without her consent, when she is under twelve years of age;

(f) with her consent, when the consent is obtained by using his position of authority over her or because of professional relationship or other relationship of trust in relation to her; or

(g) at the time of the offence the woman was pregnant, shall be punished with imprisonment for a term of not less than five years and not more than thirty years and shall also be liable to whipping.

(3) Whoever commits rape on a woman whose relationship to him is such that he is not permitted under the law, religion, custom or usage, to marry her, shall be punished with imprisonment for a term of not less than eight years and not more than thirty years, and shall also be punished with whipping of not less than ten strokes.

(4) Whoever whilst committing or attempting to commit rape causes the death of the woman on whom the rape is committed or attempted shall be punished with death or imprisonment for a term of not less than fifteen years and not more than thirty years, and shall also be punished with whipping of not less than ten strokes.

Semakan terhadap beberapa kes termasuk Muhamat Yassin B Majali v The Public Prosecutor, tertuduh didakwa atas kesalahan merogol gadis berusia 12 tahun. Tertuduh (OKT) telah membawa mangsa keluar bersiar-siar dan berhentikan kereta di satu kawasan sunyi. OKT juga menyuruh mangsa menanggalkan pakaian dan merogol mangsa. Yang Arif Tuan David Wong Dak Wah mendapati OKT bersalah dan menjatuhkan hukuman 15 tahun dan 1 sebatan ke atas OKT.

Dalam kes PP v Mohd Arfah Jasmi, OKT didakwa atas kesalahan merogol kanak-kanak berusia 13 tahun. OKT mengaku bersalah. Dalam pengakuannya OKT turut mengatakan bahawa kedua-dua dia dan mangsa merupakan pasangan kekasih dan saling merelakan hubungan seksual tersebut. Tertuduh ingin mengahwini mangsa tetapi dihalang oleh ayah mangsa. Dalam kes ini tertuduh dipenjara selama 5 tahun. Rayuan Pendakwa raya untuk menambah hukuman telah ditolak oleh Yang Arif Hamid Sultan.

Dalam kes Ismail bin Majid (SC-62-31-05-1/11)(CR Appeal 42-1-06-I) pula, OKT berumur 25 tahun manakala si mangsa berumur 14 tahun. OKT bawa si mangsa ke rumahnya dan di situ mangsa telah dirogol sebanyak 5 kali sepanjang malam itu, padahnya, OKT dipenjara 12 tahun 3 sebatan untuk pertuduhan pertama dan penjara 7 tahun 2 sebatan untuk pertuduhan kedua.

Seterusnya dalam kes Hishamuddin bin Piee (SC-62-404-04-II) (CR Appeal 42-6-06-III), OKT berumur 42 tahun manakala si mangsa berumur 15 tahun. Menurut mangsa dia dengan rela bersekedudukan dengan OKT, malah beberapa kali melakukan hubungan seks tanpa paksaan OKT. OKT pula mengaku kedua mereka adalah pasangan kekasih yang saling mencintai dan mereka sering melakukan hubungan seks di rumahnya. OKT dalam kes ini dijatuhi hukuman penjara selama 5 tahun dan 1 sebatan atas alasan;-

“the victim and respondent still care for each other; respondent did not take advantage of the victim..”

Begitu juga dengan kes PP v Munawar Haris. Semasa kesalahan-kesalahan dilakukan, mangsa berumur 15 tahun dan OKT merupakan warganegara Indonesia. OKT bekerja di kebun sayur dan seringkali datang ke rumah manga dengan membawa sayur-sayuran dan perkenalan ini menyebabkan di antara mereka timbul perasaan cinta mencintai di antara satu sama lain. Akibat daripada perbuatan OKT, mangsa telah hamil. Hasil DNA telah mengesahkan bahawa OKT adalah bapa kandung (biological father) kepada bayi tersebut.

OKT dipenjara selama 9 tahun dan 2 sebatan. Hakim dalam penghakiman beliau menegaskan bahawa;-

Dalam kes Tuan Mat v Tuan Lonik v PP, OKT telah merogol anak tirinya sendiri sehingga melahirkan bayi lelaki. Dalam kes ini OKT diperintahkan menjalani hukuman penjara selama 30 tahun dan 24 sebatan.

Bagi kes Mazlan Bin Mat Noh v PP, OKT telah didakwa atas kesalahan merogol gadis berumur 15 tahun. Mangsa telah dirogol bergilir-gilir oleh OKT dan rakan-rakannya. Yang Arif Hakim dalam penghakiman menyatakan bahawa;-

“Adalah tidak lojik setelah mendapat peluang untuk beromen, tertuduh tidak meneruskan perbuatan merogol mangsa. Lebih-lebih lagi masa yang diambil untuk beromen begitu lama iaitu ½ jam Saya berpendapat bahawa keterangan tertuduh boleh menjadi keterangan sokongan kepada kes pendakwa. Keterangan tertuduh mewujudkan satu keterangan mengenai peluang untuk tertuduh melakukan persetubuhan dengan mangsa dengan adanya keadaan yang hampir kepada persetubuhan iaitu beromen.”

Kesudahannya OKT dipenjara 10 tahun dengan 5 kali sebatan.

Sebelum ini, Sabahkini.net melaporkan seorang Wanita membuat pengakuan kepada Sabahkini.net mengaku mempunyai hubungan sulit dan menjadi perempuan simpanan seorang Menteri Kanan dari Sabah kini gelisah kerana Menteri berkenaan ‘hidung belang’ dan belum menunaikan janjinya untuk menikahinya.

“Dulu dia selalu datang tetapi apabila saya bertanya bila dia akan melamar, dia semakin menjauh,” ujar Wanita yang bernama Mas yang menyerahkan rakaman suaranya bermanja dengan Menteri berkenaan sebagai bukti.

Menurut Mas, Menteri berkenaan sering membawanya ke tempat rahsia untuk memadu kasih, namun setelah Mas terhidu dia mempunyai wanita simpanan lain, maka Menteri Kanan berkenaan menghindarkan diri.

“Baru-baru ini dia datang dan ajak Mas berasmara,” ujar Mas yang mengakui tidak dapat menolak ajakan Menteri tersebut namun agak kecewa kerana akhir-akhir ini beliau digoda oleh pegawai Menteri tersebut dengan helah untuk menghindari janjinya mengahwini Mas.

Bagaimanapun, Mas bercadang untuk menemui Ketua Menteri jika menteri kanan berkenaan memungkiri janjinya kerana keluarga Mas semuanya tahu hubungan mereka.

“Datin (isteri menteri) tahu tetapi dia memang tahu perangai suaminya,” ujar Mas yang tidak lagi menaruh harapan setelah melihat Menteri tersebut bermesra dengan wanita dan gadis lain di sebuah Pusat Peranginan terkemuka yang agak eksklusif di Utara Sabah.

Keywords: sex melayu boleh blogspot

Additional keywords:


  1. melayu
  2. gadis
  3. boleh
  4. seks melayu
  5. melayu boleh
  6. melayu sex
  7. melayu 3gp
  8. melayu bogel
  9. melayu gadis
  10. awek melayu
  11. cerita melayu
  12. video melayu
  13. artis sex
  14. artis melayu
  15. gambar sex
  16. mykakis
  17. video lucah
  18. gambar melayu
  19. melayu lucah
  20. video seks melayu
  21. orang melayu
  22. artis terlampau
  23. budak melayu
  24. melayu terlampau
  25. melayuboleh
  26. perempuan melayu
  27. skandal melayu
  28. tangkap basah
  29. wanita melayu
  30. melayu panas
  31. 3gp video melayu
  32. malaysia boleh
  33. melayu boleh 3gp
  34. melayu malaysia
  35. melayusex
  36. seksi melayu
  37. skodeng melayu
  38. 3gp bogel
  39. koleksi melayu
  40. melayu bertudung
  41. lelaki melayu
  42. melayu sex video
  43. melayu telanjang
  44. seks melayu 3gp
  45. sexmelayu
  46. 3gp melayu bogel
  47. lesbian melayu
  48. video lucah melayu
  49. babyrina
  50. bohsia melayu
  51. hot melayu
  52. melayu porn
  53. perempuan melancap
  54. remaja melayu
  55. tudung sex
  56. web melayu boleh
  57. 3gp melayu awek
  58. 3gp melayu download
  59. melayu best
  60. melayu bokep
  61. melayu boleh seks
  62. sek melayu
  63. sekodeng
  64. sexy melayu
  65. video 3gp seks melayu
  66. cerita orang melayu
  67. tudung bogel
  68. melayu bodoh
  69. melayu boleh sex
  70. melayu xxx
  71. seksmelayu
  72. free 3gp melayu
  73. kakiseks
  74. koleksi 3gp melayu
  75. melayu boleh cerita
  76. melayu boleh video
  77. my kakis
  78. savefile 3gp melayu
  79. 3gp gadis melayu
  80. 18sx melayu
  81. 3gp melayu bertudung
  82. 3gp melayu tudung
  83. aksi panas artis
  84. malaysiaboleh
  85. 3gp melayu ziddu
  86. awek melayu sex
  87. free download 3gp melayu
  88. gadis melayu bertudung blogspot com
  89. noritta
  90. sex melayu download
  91. tupah video
  92. 3gp lucah melayu
  93. blog melayu bogel
  94. koleksi melayu bogel
  95. lubuk tupah video
  96. melayu boleh blog
  97. melayu boleh blogspot
  98. melayuboleh blogspot
  99. seks melayu blog
  100. aksi lubuk tupah
  101. 3gp melayu rapidshare
  102. blog video melayu
  103. download 3gp seks melayu
  104. free video seks melayu
  105. melayu tudung sex
  106. 3gp sex melayu download
  107. blog cerita melayu
  108. melayu boleh blogspot com
  109. melayu porn video
  110. melayu pussy
  111. melayu skodeng 3gp
  112. mykakis blogspot
  113. sex melayu girl
  114. free melayu porn
  115. video lucah awek melayu
  116. cerita melayuboleh
  117. malay dick
  118. sexmelayu blogspot
  119. malayu porn
  120. orang melayu boleh
  121. melayu sexy video
  122. melayuboleh blog
  123. gadis melayu porn
  124. chat seks melayu
  125. blog melayu boleh blogspot

No comments:

Post a Comment